top of page

של מי התחפושת הזאת?

חג פורים. חג התחפושות הגדול.

העובדה שחגים של תלבושות ותחפושות קיימים בתרבויות שונות ברחבי הגלובוס מעידה על הצורך האנושי הגדול להתחפש, להשתנות, לצאת מהתחפושת הקבועה שאנחנו לובשים כל החיים, להשתחרר מהדפוסים המקובעים שלנו ולהנות מיכולת הבחירה החופשית של הדמות אותה אנחנו בוחרים לשקף לעולם, בלי לחשוש מה יגידו עלינו.

השורש של התחפשות הינו חפש.

האם יכול להיות שכשאנחנו מתחפשים, בוחרים דמות, אנחנו בעצם מחפשים אחר עצמנו? מחפשים מה יש בנו מתחת לדמויות שהלבשנו על עצמנו ביום יום, שהולבשו עלינו על ידי המשפחה, החברה, הסביבה, הפחדים שלנו? מחפשים חופש?

מה אם הדמות שאנחנו מציגים ביום יום היא לא באמת אנחנו? מה אם התפיסות המחשבות, האני שאנחנו תופסים כאנחנו הוא לא האני האמיתי שלנו? מה נגלה אם נתחבר להוויה האמיתית שאנחנו מתחת לכל זה?

אחד הכלים של אקסס קונשסנס עוזר לנקות הרבה ממה שאנחנו חושבים שהוא אנחנו אבל בעצם הוא לא.

לפי גארי דאגלאס מפתח האקסס קונשסנס, 98% מהמחשבות שלנו, הרגשות שלנו, התחושות שלנו בכלל לא שלנו.

אנחנו קולטים אותם מהסביבה בזכות היותנו יצור אינטואיטיבי בעל קליטה על חושית ומאמצים אותם כשלנו. יש דרך לבדוק אם זה שלנו או לא, ואם לא, לשחרר את זה מאיתנו. כיצד? בסרטון כאן ההסבר שלי בעברית :) וכאן באנגלית ההסבר של ד"ר דיין היר (ד"ר לכירופרקטיקה), שהינו שותף לגארי בפיתוח האקסס קונשסנס.

ויאנה מפתחת התטא הילינג ממליצה ללמד ילדים (וגם מבוגרים) בעזרת הטמעות/הורדות/דאונלודים כיצד להבחין בין הרגשות שלהם לרגשות של אחרים, בין המחשבות שלהם למחשבות של אחרים ובין התפיסות שלהם לתפיסות של אחרים. זה מבוסס על אותו רעיון שאנחנו מאמצים רגשות, מחשבות ותחושות מהקרובים אלינו.

כשאנחנו בוחרים תחפושת מהלב ולא כברירת מחדל של נוחות, האלטר אגו יוצא לאור. לפעמים זה המקום החשוך שלנו שאין לו לגיטימציה ביומיום, לעיתים מקום שמפחד להיות נוכח בעולמנו כי הוא עוצמתי מדיי ויש בנו את הפחד שלהיות בעוצמה שלנו יכול להיות מסוכן לנו ולאחרים.

לפעמים זה החלק השובב או המשתטה שלנו שלא קיבל לגיטימציה בעולם המעריך יתר על המידה רצינות וכובד ראש ומקשר הצלחה לאיכויות הללו וכמובן לעבודה קשה.

שווה להסתכל על המקום הזה ולראות למה באמת היינו רוצים להתחפש ואיך אנחנו יכולים להביא את האיכות הזאת לחיי היומיום ולהעצים את עצמנו עם עוד רובד ומימד שנמצא בתוכנו, באופן בונה ופותח אפשרויות.

ביטוי וחיבור לחלקים הפנימיים השונים או יותר נכון שחרור מהפחד להיות כל מה שאנחנו, מאפשר לנו להיות הרבה יותר ממה שאנחנו באמת, מאפשר לנו להעמיק עוד יותר ולגלות את מה שנמצא מעבר להגדרה, מעבר לאיפיון מגביל, את ההוויה האינסופית והבלתי מוגבלת שאנחנו באמת בפנים.

לבחירתכם, דאונלודים (דרך להטמעת ידע ורגש, הנלמדת בקורסי תטא הילינג), מעצימים , תומכים בתהליך ורלוונטיים כאן

חג שמח!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
RSS Feed
bottom of page